1 stycznia 2019 roku weszła w życie uchwalona w dniu 4 października 2018 roku ustawa o pracowniczych planach kapitałowych.
PPK są prowadzone w formie umów zawieranych przez podmioty zatrudniające (głównie pracodawców) z Towarzystwami Funduszy Inwestycyjnych, Powszechnymi Towarzystwami Emerytalnymi, a także Zakładami Ubezpieczeń na Życie. Założenia projektu zakładają obligatoryjne współfinansowanie PPK przez podmioty zatrudniające oraz osoby zatrudnione, zamrożenie środków do czasu osiągnięcia 60 roku życia (z pewnymi wyjątkami), zasady polityki inwestycyjnej związanej z wiekiem uczestników oraz szereg rozwiązań nowych, nieznanych do tej pory systemowi dodatkowego oszczędzania.
Od 2021 roku wszystkie jednostki sektora finansów publicznych zobowiązane są do utworzenia pracowniczych planów kapitałowych (PPK), bez względu na to, jak dużą liczbę osób zatrudniają. Utworzenie PPK może być największym wyzwaniem 2021 roku, gdyż obowiązujące przepisy są dosyć rygorystyczne, procedura tworzenia PPK jest skomplikowana, a kary za brak przestrzegania zasad wynikających z ustawy o PPK wymierne. Dlatego już teraz warto przygotować się do tego wyzwania.
Na szkoleniu dowiesz się między innymi czy proces wyboru usługodawcy PPK powinien odbywać się w reżimie prawa zamówień publicznych? Jak prawidłowo wybrać reprezentacje osób zatrudnionych i co zrobić, gdy porozumienie jest niemożliwe? Czy wszystkich pracowników należy zapisać do PPK? Czy gminna biblioteka zatrudniająca pięć osób musi tworzyć PPK? Czy trzeba naliczać wpłaty do PPK od składników wynagrodzenia urzędników finansowanych ze środków unijnych? W jaki sposób bezpiecznie przeprowadzić oraz udokumentować proces wyboru usługodawcy PPK? Jak uniknąć odpowiedzialności karnej w PPK?
Prowadzący: dr Antoni Kolek i Oskar Sobolewski
577,00 zł
Omawiane zagadnienia: